logo epuap logo bipp

Zadania szkolnego koordynatora wspomagania

ZADANIA SZKOLNEGO KOORDYNATORA WSPOMAGANIA

Lp.

Zadanie

Forma realizacji

1. Przygotowanie działania
  • pozyskanie informacji o placówce (strona internetowa, raport z ewaluacji zewnętrznej);
  • ustalenie  spotkania z dyrektorem placówki;
2. Pomoc w diagnozie pracy szkoły i określeniu obszarów do rozwoju/koordynator (organizator) wspomagania
  • rozmowa z dyrektorem;
  • analiza dokumentacji – za zgodą dyrektora (raport z ewaluacji wewnętrznej, wyniki egzaminów zewnętrznych, wnioski z nadzoru pedagogicznego, wnioski w zakresie potrzeb zgłaszanych przez nauczycieli, uczniów, rodziców itp.);
  • spotkanie z radą pedagogiczną;
  • przeprowadzenie warsztatu   rozwojowego z zespołem zadaniowym;
  • Opcjonalnie: pomoc w przygotowaniu narzędzi do diagnozy oraz w interpretacji wyników;
  • pomoc w sformułowaniu celów (priorytetów) wynikających z rozpoznanych potrzeb;
  •  opracowanie z zespołem zadaniowym planu wspomagania – ustalenie zakresu i harmonogramu podejmowanych działań;

UWAGA! Skonfrontowanie planu z kontraktem z PP-P oraz tematyką WDN w celu wyeliminowania dublowania działań.

3. Realizacja i monitorowanie działań wspomagających/ koordynator (organizator) wspomagania jako moderator
  • pomoc w pozyskaniu ekspertów;
  • kontakt z ekspertem i ustalenie dokładnego terminu spotkania szkoleniowego oraz zakresu działania;
  • pomoc w organizacji warsztatów, konsultacji i innych form szkoleniowych;
  • utrzymywanie stałego kontaktu z dyrektorem i nauczycielami (spotkania, konsultacje);
  •  gromadzenie list uczestników form szkoleniowych przekazywanych przez ekspertów;
  •  przeprowadzenie i opracowanie wyników ewaluacji form szkoleniowych;
4. Przełożenie nowych umiejętności nauczycieli na szkolną praktykę / koordynator (organizator) wspomagania jako moderator i ekspert
  • pomoc we wdrażaniu zaplanowanych rozwiązań do szkolnej praktyki;
  • konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli/ zespołów zadaniowych, przedmiotowych
  • organizacja lekcji i zajęć otwartych;
  • pomoc w organizacji ewentualnych zajęć dla uczniów, rodziców;
  • monitorowanie wprowadzanych zmian;
  • ewentualna modyfikacja planu pracy;
  • motywowanie nauczycieli do tworzenia sieci współpracy i samokształcenia;
5. Podsumowanie/ koordynator wspomagania opracowanie i prezentacja sprawozdania z realizacji wspomagania;

  • wystawienie zaświadczeń uczestnikom po zrealizowaniu PW;
  • pomoc w opracowaniu narzędzi ewaluacyjnych i wyborze właściwych metod – badanie sprawdzające skuteczność wdrożonych działań;
  • pomoc w interpretacji wyników ewaluacji wewnętrznej w tym zakresie.